Dagens julklappstips - 9 dec För henne



Pearls pearls pearls, finns det något som gör ett smycke finare än just pärlor? Jag har flera olika pärlörhängen och smycken som jag använder till vardags och jag tröttnar aldrig. Pärlor är en av de värdefullaste äldelstenarna och sägs ha en livstid på över 100 år, tänk vilken investering! Klicka på de bilderna du tycker om och läs mer.

Dock så behöver de skötas för att hålla så länge, spraya parfym och så innan och låt allt torka innan du sätter på dig pärlor. För att de ska behålla sin lyster ska de bäras, det är i alla fall vad man brukar säga.

Jag har sett så fina billiga på Glitter men de har tyvärr inga bilder så jag kan inte visa dem här, jag får väl helt enkelt åka dit och köpa ett gäng och fota lite hemma.

Jag har tagit med både sötvattenpärlor och saltvattenspärlor, vad är skillnaden förutom priset? Läs vidare.

Sötvattenspärlor
Dessa är odlade i muslor som lever i sjöar och vattendrag och finns över hela världen. De är lite mindre och finns i flera olika former och färger. Dessa pärlor odlas kortare tid och får då unik form.

Saltvattenspärlor
Är odlade i större muslor som trivs i salta hav. Saltvattenspärlor är helt runda och oftast större än sötvattenspärlan de har även mer lyster och är således dyrare än sötvattenspärlan. De odlas även en längre tid för perfekt symmertri.

Alla bilder är lånade från guldfynd.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Vill du synas i bloggen? Kontakta mig Rohan
[email protected]



RSS 2.0
Vill du ha fler besökare till din blogg?