My professional and me


Ofta känns det som att jag absolut inte har någonting att ta på mig, ändå är mina garderober fulla och jag har börjat fylla min bättre hälfts utrymmen.
Värst är det när det handlar om ett specielt tillfälle, som utgång eller speciell middag, eller helt enkelt ett tillfälle när du vill glänsa. Exempelvis när du vet att chansen att träffa på ett ex-kex är stor eller när du helt enkelt vill vara den snyggaste i hela området.

Någonting man då kan göra är att skämma bort sig själv och sin garderob med ett proffs, en personal shopper eller en style advisor.

Jag vet att det låter dyrt och omständigt men det finns faktiskt butiker som erbjuder det helt gratis! MQ, Top Shop och SOUK-gallerian exempelvis. Det gäller dock att ringa i förväg och boka i tid.

Oftast får man ett eget utrymme i butiken att prova kläder på i lugn och ro och man kan redan innan lämna uppgifter om det man gillar och så. På Åhlens och NK finns denna tjänst också och i vanliga fall brukar det kosta drygt 1000:- i timmen.

Det bästa är att man inte har något köptvång och man kan använda tillfället bara för att få reda på vad för slags plagg man passar i, gratis.

Så skäm bort dig ibland med en style advisor och shoppa som stjärnorna det brukar i alla fall jag göra.

Vill du läsa mer om hur man bland annat blir rådgivare, läs här på alltomstockholm.se  & även på denna blogg skriven av vackra Saba


Kommentarer
Postat av: Josiee

sweet:)

2008-12-28 @ 22:18:08
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: shall

Tyvärr så får jag ondare i fötterna utav party-feets.



Men när det väl är stor fest så brukar jag tvinga på mig ett par riktigt snygga klackar och sen ha jätte ont i fötterna hela kvällen och dagen efter.



Men jag brukar tycka att det är värt det ändå.



Ha det gott

2008-12-29 @ 09:44:30
URL: http://shall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Vill du synas i bloggen? Kontakta mig Rohan
[email protected]



RSS 2.0
Vill du ha fler besökare till din blogg?