Vi med sagolångt hår



Vi som har långt hår vet hur viktigt det är att sköta om sitt långa hår. Jag änvänder enbart sådana borstar med äkta svinborst när jag borstar håret och är riktigt försiktig och sliter aldrig i det.

Sen så stylar jag håret ganska mycket och är alltid nogrann med olika slags skydd beroende på vad jag gör. Redken är ett märke jag är nöjd med och alltid använder, deras produkter finns för alla slags utföranden.

Eftersom jag tidigare fått frågor om hur jag sköter håret tänkte jag bara nämna vilka produkter jag använder i håret.




Alltid denna när jag har inpackning efter att jag tvättat håret, håret reder i princip ut sig själv redan i duschen & dagar då håret är en sekund från döden kan man stryka i lite och lämna kvar i håret.






Vid styling med värme då jag plattar och lockar med plattången använder jag alltid den här, den både ger glans och tar bort frissighet. Livsnödvändigt när man använder värmeverktyg, skulle aldrig locka utan skyddande produkter. Perfekt både för längderna som jag lockar och luggen som bara plattas.






Ett schampo i samma serie, som slätar ut och tar bort frizzigheten redan i duschen, oslagbar.






Frizzigt hår vid fuktigt väder? No no inte mitt, denna skyddar mitt  hår och håller hur länge som helst. Dessutom luktar det ljuvligt som en mild parfym hehe.


Så där har ni mina hemligheter det är inte för intet som mitt hår oftast ser ut såhär nämligen. Jag är så trött på folk som låtsas om att de ser fab fab fab ut heelt utan möda när de faktiskt lägger ner både tid och pengar men vägrar erkänna det utan stoltserar om hur naturliga de är.

Visst finns det absolut människor som ser underbart vackra ut helt utan produkter och jox, I'm not one of them och det är irriterande när folk låtsas om att de inte gör det, när de gör det.



Natti natti


Bilderna är lånade från www.eleven.se/ och redken.se

Kommentarer
Postat av: TESS

sv: Nej, den är inte alls läskig! Kanske lite mysitisk bara. Men mest romantisk faktiskt. Typ fantasy, romantiskt, spänning..? :P Men inte alls läskig på det viset!



Men du borde absolut se den! Jag tyckte nästan att boken var bättre nu när jag läste den, men filmen var ju så bra den med! :D Så gå och se den så fort du kan! ;) Funderar faktiskt på att gå och se den en gång till, haha.

2008-12-27 @ 23:39:19
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för kommentaren! Kul att du gillade mina fynd och min blogg! Nej, det är inte så jättesvårt att göra bakgrunden vit, fast det tar lite tid om man vill få det perfekt. Gör det i Photoshop. :) Din blogg var inte så dum den heller! ;)

2008-12-28 @ 00:29:11
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Evelina

Redken är underbart märke, har själv provat för blont hår! de bästa! Jättebra blogg verkligen

2009-01-12 @ 16:51:34
URL: http://evielajna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Vill du synas i bloggen? Kontakta mig Rohan
[email protected]



RSS 2.0
Vill du ha fler besökare till din blogg?