Hello Sunshines

Hoppas att allt är bra med er och att ni haft en trevlig vecka. Idag är jag pigg och glad. Jag känner mig riktigt på topp och förvånande lätt hoppade jag upp ur sängen. Skönt att vila ut och få lite sömn. Denna vecka knallar och går, både med skolan och livet "utanför" skolan. Jag måste börja ta det mer lugnt, unna mig själv saker. Att vara stressad av ett prov eller en inlämning som jag ska ha om fem veckor lönar sig inget till. Livet är något så speciellt som man måste ta vara på. Jag tror att jag bara måste se saker och ting på ett mer realistiskt sätt, sen löser sig allt!

Jag har precis blivit van med schemat och alla lektioner och jag känner att jag börjar komma tillbaka till mina gamla vanor. Gamla vanor är = plugg, haha.

Idag var hela dagen planerad, jag gick upp, käkade frukost och klädde på mig. Vid runt klockan tolv hade jag ett möte med "Stockholmsgruppen". De ville "förnya" bilderna då man förändras snabbt utseendemässigt och speciellt vid den här åldern. Allt gick suveränt och bara positivt.

Då fotograferingen tog några minuter mötte jag direkt upp min mamma. Mamma & jag brukar några gånger i månaden ha "mamma & dotter dagar". De är till för att jag i några timmar ska få min mamma helt för mig själv. Då brukar vi oftast åka in till stan, äta på någon restaurang och bara umgås. De senaste året har detta visats vara bra för mig och min lillasyster. Det hjälper mig att få andra tankar och både jag & min mamma kan tänka på allt förutom arbete, inlämningar & prov. Det blir en helt annan miljö som ger en guldkant på vardagen. Jag har även "pappa & dotter dagar" som vi kallar det. Då åker jag och pappa ut på landet över helgen, och han lär mig hur jag ska tända en brasa och hugga ved, någonting måste jag ju kunna, haha.

Idag blev det med mamma på Centralbadet. Centralbadet är ett av mina favoritbad, det är så lugnande där. Jag lägger tankarna på hyllan och lägger enbart tid på mig själv. Därefter blev det en sen lunch. Jag måste säga att den här dagen blev lyckad, på måndag är det skola igen som gäller men nu är det helg, trevlig, trevligt!

Självklart slänger jag in dagens outfit!






Jaa, så här såg jag ut idag. Halsbandet har jag tillverkat själv, och det är superenkelt att göra. Man använder sig enbart av svart vanlig tråd (en lite tjockare variant) och pärlor med lite grövre hål. Sen trär man bara på pärlorna och gör en knut vid varje pärla, och voilá! Visst blir det snygg?

Högmidjad kjol - Zara
Väska - (inköpt i Skottland)
Halsband - tillverkat själv
Linne - H&m
Cardigan - H&m






Nu ska jag krypa in i täcket tillsammans med Dosia som ligger här så fint bredvid mig, det blir en "Tokio hotel natt". "Caught on camera" ligger & väntar och tillsammans med det blir det Riesen. Mitt favorit godis.





Vi hörs sötnosar <33
http://lifebyanna.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Vill du synas i bloggen? Kontakta mig Rohan
[email protected]



RSS 2.0
Vill du ha fler besökare till din blogg?